Afdrukken

Mails die niet aankomen

Dat mails in spam en/of niet aankomen is helaas niet helemaal te voorkomen, de ontvanger heeft daarin ook een rol.

Als een e-mail in de spam komt is het van belang dat ouders of gastouder die mail altijd verplaatsen naar postvak in. Daardoor gaat een terugkoppeling naar onze e-mailprovider dat de mail gewenst is.

Advies aan ouders of gastouder is ook om [email protected] toe te voegen als contact.
Niet om mails heen te sturen (dat kan niet) maar om aan te geven dat het een bekend contact is waar ze mail van willen ontvangen.

Het is in ieder geval belangrijk dat ouders mails vanuit het systeem nooit melden als ongewenst, phishing en/of blokkeren.

Als mails vanuit Portabase helemaal niet meer aankomen is het van belang dat de ontvanger checkt of [email protected] op de blacklist terecht is gekomen. Ze kunnen deze afzender dan weer white-listen. Het is per mailprovider en per mailprogramma wat ze gebruiken anders hoe dat werkt.

Inhoudsopgave